top of page

ליצור שינוי לקראת השנה החדשה

בימים אלו של סוף חופשת הקיץ עסוקים חלק מהאנשים בארגון החומר הלימודי לילדיהם לקראת שנת הלימודים החדשה הממשמשת ובאה. אחרים נהנים מהימים האחרונים של חופשת הקיץ שלהם.

אך כדאי שנעצור לרגע ונתבונן על הזמן שעובר לו במהרה וכבר עוד שנה חלפה לה, אנו עומדים כרגע בפתחה של שנה חדשה, בעוד שבוע נחגוג את ראש השנה.


מתוך ההתבוננות הזו אני מזמינה אתכם לרשום על דף :

  • מה היו התוכניות שלכם לשנה שמסתיימת? לְמָה התחייבתם לעצמכם לשנה החולפת?


בתחום הזוגיות- מי מכם שלא נמצא במערכת זוגית והיה רוצה לצרף לחייו בן/בת זוג

מוזמן לבדוק מה הוא קידם בנושא השנה: האם בחנתם אם באמת יש מקום בחייכם כרגע לזוגיות או שזו סתם הצהרה שאתם שולחים לאויר כי אלה המוסכמות החברתיות

שמלחיצות אתכם?

או שמא יש אמונות שאתם אוחזים בהן, כמו: אין לי סיכוי למצוא בן זוג, מי תרצה אותי? כל הגברים בוגדים, ועוד – בידקו אמונות מגבילות אלו והחליפו אותן באמונות

מקדמות, כגון: מגיע לי בחור ראוי כבן זוג, השנה אני ממגנטת אליי את בן/בת הזוג הראוי/ה לי... ועוד.

מי מכם שנמצא בזוגיות – האם אתם מרוצים מהיחסים שלכם עם בן/בת הזוג?

במידה ולא, תבחנו מה עשיתם השנה כדי לשנות/לשפר את התקשורת ביניכם.


בתחום העבודה- האם אתם מרוצים ואוהבים את העבודה שלכם? האם אתם קמים

בבוקר באנרגיות של עשייה לקראת יום העבודה?

במידה ולא, תבחנו מה עשיתם בנוגע לכך, יתכן שניתן לשאוף לשינוי תפקיד במקום העבודה, אולי לשינוי קריירה/מקצוע, אולי לשינוי ההסתכלות על המקצוע הקיים.


בתחום המשפחה- תבחנו האם אתם מרוצים מההתנהלות שלכם מול ילדכם, ממערכת היחסים עימם.

במידה ולא, תבדקו את המקומות בהם הייתם רוצים לשנות גישה בתקשורת איתם ותפעלו לקידום העניין.


בתחום החברתי – האם חיי החברה שלכם מסופקים? האם הייתם רוצים להרחיב את מעגל החברים? תבחנו מה עשיתם בנדון בשנה החולפת. אם ישנם תחומים נוספים בחייכם, זה הזמן להתבונן גם בהם.


  • לאחר שסרקתם את כל התחומים, שימו לב: **בתחומים שבהם כן דאגתם להתקדם ולטפח השנה סמנו לעצמכם V ותעריכו את העובדה שהייתם מחוייבים לחיים שלכם ואכן עמדתם בכך. **בתחומים שבהם לא התקדמתם שְבו ובחנו מדוע לא, מה היה חסר שם? מה עצר אתכם מלהתקדם או בכלל לגשת לקדם את התחום?


ותעבדו על המקומות שבהם נעצרתם, כי אחרת הם ילוו אתכם שנה אחר שנה. אנשים עושים כל הזמן את אותו הדבר ומצפים לקבל תוצאות שונות.



  • כעת, על דף חלק וחדש :

*** רישמו כל תחום שאתם רוצים לקדם בשנה החדשה.

***פרטו בכל תחום נקודות ספציפיות שאתם צריכים לעבוד עליהן כדי לקדם את הנושאים

החשובים לכם בחיים.

***צרו ביומנכם תאריכי יעד כתחנות בדרך השנה החדשה לכל הנקודות עליהן תרצו לעבוד.



זו דרך נפלאה לסיים ולהשלים את השנה החולפת ולפתוח דף חדש עם המון אופטימיות ופתח לפעולה ועשייה על מנת שתוכלו להתפתח, להתקדם ולצמוח לאן שליבכם רוצה להגיע. ואל תשכחו: אתם הבמאים, התסריטאים והשחקנים בחיים שלכם – בהתאם לפעולות שלכם ייראו חייכם.


מי מכם שאינו מוצא את השביל שלו וכיצד לקדם את התחומים החשובים בחייו, או נתקל במכשולים/אמונות מגבילות בדרך להשגת המטרה מוזמן ליצור עימי קשר ואוכל להנחותו בעזרת הכלים שברשותי.



אני מאחלת לכל אחד ואחת מכם שנה נפלאה, שנה של התרגשויות חדשות, של עשייה פורייה, של קטיפת הפירות המיוחלים, של מציאת הדרך הנכונה וכל שתרצו לו יהי.




בהמון אהבה ואמונה ביכולות הקיימים בנו,


יעל לב שדר

0505696977

40 צפיות

הבלוג של יעל

bottom of page